Tato scéna "zapamatovávání místnosti" byla použita i ve filmu B. Bertolucciho Snílci, kde ji interpretovala Eva Green..
Královna Kristina byla dalším důkazem naprosto nezastřené rivality mezi MGM(Garbo) a Paramountem (Dietrich). Zatímco Garbo si zopakovala téma Dietrichové filmu Dishonored, tak Marlene použila kostýmní variace z Kristiny v Šarlatové císařovně..Divák musel být trochu zmatený z toho, že Hollywood produkuje jeden rok hvězdy pouze v kozáckých kožešinových čepicích a jezdeckém oblečení...
Pokud šlo o Garbo v tomto filmu, její postava prochází velmi výraznou feminizací. Z "krále" na začátku se během pár dní narativního času stane "královna". Je to citelná změna nejen na výpravné stránce filmu, ale i na dialogické. Kristina chce v počátku "zemřít jako starý mládenec" a pak nejdenou chce být matka a manželka..Samostatné téma pro gender studies :)
Poslední záběr na přídi lodi se stal nejslavnějším z celého filmu a pravděpodobně jedním z nejslavnějších z celé dekády..Garbo byla mistr v ovládání své tváře, která disponovala stovkami výrazů. Něco takového se podařilo snad ještě jen Lillian Gishové a několika málo dalším.
Jednalo seo herečky němého éry, které byly zvyklé na vytváření děje filmu pouze svým tělem a tváří. S příchodem zvukového filmu, kdy se připojil dialog, nebylo již něco takového za potřebí.
0 komentářů:
Okomentovat