CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

úterý 1. dubna 2008

GRETA GARBO DVD PRESTIGE COLLECTION


Zde se trochu více zastavím, protože tato kolekce je u nás již rok dostupná a seženete ji poměrně snadno. Oproti Signature collection není sice tak bohatá na bonusy a skladba DVD vynechává němou éru GG, nicméně docela jistě divák ocení české titulky a dobrou kvalitu obrazu...cena je příjemná, 1390,- ve většině obchodů.
V Prestige Collection najdete následující : Mata Hari, Ninotchka, Camille, Queen Christina, Anna Karenina, Anna Christie. Je to očekávaný výběr zvukových filmů, nenarazíme v bonusech ani na žádnou výjimečnou raritku, ale přesto rozbijte prasátka, váš DVD přehrávač bez toho prostě nemůže být.

Dále jsem se rozhodla sem vložit recenzi autora Cival pro portál Moviezone jako naprosto úchvatnou ukázku ignorance a diletantnosti. Autor má velmi svérázný přístup k hodnocení filmů, aneb kdo neví, plká do prázdna. Přečtěte si sami:


----------------------------------------------------------------------------------------------


Všechny plechové kolekce, které jsem zmínil v profilu mi prošly mechanikou, takže můžu s klidným svědomím odpřísáhnout, že ta s iniciály GG je jednoznačně nejslabší. Představím-li si modelového čtenáře MovieZone, jak vkládá do přehrávače disky, v nichž doznívá němá éra a začíná zlaté hollywoodské období, vidím slzy, hněv a brzký odchod do Spánkova. Ano, i já jsem odešel, protože Královna Kristýna byla příliš těžkým soustem. Nejsem ignorant filmové historie, vždycky si rád pustím Dvanáct rozhněvaných mužů, Občana Kanea nebo Zpívání v dešti, sem tam otestuji nějaký ten filmový prazáklad zmíněný v kronikách filmu, a i rodným listem nejstarší Bogartova kolekce mi sedla do noty. Greta Garbo mě však vyslala do dob, které jsem na prostoru devíti hodin snad ani nechtěl nikdy poznat. Lépe se mi čte o prvním úsměvu (Ninočka), či první větě vyslovené nahlas (Anna Christie) ve fundované knize, než když ji mám pozorovat, z dnešního pohledu v tak enormně rozvláčné, nic neříkající adaptaci divadelní hry Eugena O`Neilla, ve které hlavní hrdinka komicky a křečovitě deklamuje každou emoci. Kolekce Grety Garbo už je za hranou koukatelnosti pro obyčejného diváka. Popcorňák ji bude dokonce nenávidět víc než Catwoman. Pro loudily o kousek filmové historie, pro zájemce o jiný styl vyprávění a pro nadšené historiky, kteří si s mapou v ruce potřebují odškrtnout další neznámá území se samozřejmě šine extatická filmová nálož, z níž bych těm „někde mezi“ (můj případ), doporučil začít u Anny Kareniny a napínavé Mata Hari. Pak poznáte, jestli je váš zápal pro celuloid tak silný, abyste se z Mariňáka nebo i Wellesova Doteku zla zvládli přeorientovat až k dnes tolik nezábavným cukrblikům bájné Grety. Při rozhodování vám může pomoci bonusová výbava: Pět trailerů a němá pecka Dáma s kaméliemi z roku 1921 s milovníkem Rudy Valentinem... no, dost humoru. Kdo přežil hledání ztraceného celuloidového času až sem, smí testovat své teoreticko-historické nadšení. Zbytek hybaj na Spojence! :-)


--------------------------------------------------------------------------------------------



0 komentářů: